Beneški paviljon – Mojstri gradijo

Slovenski paviljon na Beneškem bienalu

2025

Stanje

Zgrajeno

Lokacija

Benetke, Italija

Površina

113

Program

Raziskava in razstava

Oblikovanje

Ognen Arsov

Ana Kosi

Žiga Rošer

Blaž Šenica

Valentina Tina Božak

Teodora Petruševič

Jakob Marčič

Urša Koželj

Nik Štrubelj

Komisarka

Maja Vardjan

Strokovna svetovalca

Boštjan Vuga

Jeff Bickert

Grafično oblikovanje

Studio Nejc Prah

Video

Rok Kajzer Nagode

Fotografija

Klemen Ilovar

Producent

Muzej za arhitekturo in oblikovanje (MAO)

Strateški partner

Tosidos

Projekt slovenskega paviljona obravnava vprašanje razvoja tehnologije gradnje, ki danes vključuje robotizacijo, prefabrikacijo, umetno inteligenco, 3D-tiskanje in druge tehnologije, ter pri tem izpostavlja nepričakovan paradoks. Kljub t. i. tehnološkemu napredku sta kakovost in razvoj grajenega okolja še vedno v veliki meri odvisna od tihega znanja mojstrov na gradbišču. Vrsta njihovih veščin, ki bistveno prispevajo k prevodu načrta v kakovostno arhitekturo, je nujna za materializacijo objektov. Avtorji paviljona smo skozi proces gradnje skupine tridimenzionalnih totemov raziskovali razmerje arhitekt – mojster – arhitektura. 

Slovenski paviljon v Arsenalu sestavljajo štirje totemi, ki ponazarjajo družino mojstrov z gradbišča, ter velikoformatni dokumentarni video o procesu njihove gradnje. Totem je duhovno bitje, predmet oziroma simbol, ki služi kot emblem določene skupine ljudi, plemena ali klana. Naši totemi so skonstruirani in izvedeni kot fizični manifest mojstrskega znanja in veščin. 

Gradnja totemov je bila ključni del projekta slovenskega paviljona, ki skozi eksperimentalni proces raziskuje razmerje arhitekt – mojster – arhitektura. Totemi so bili zasnovani v skladu s standardnimi metodami in orodji arhitekturnega načrtovanja. Oblikovanje njihovih posameznih elementov je izhajalo iz tehnik izdelovanja in gradnje, kakršne najdemo na sodobnem gradbišču. Izvedeni so bili na podlagi načrtov, popisa in tehničnega poročila; njihovo izdelavo je spremljala redna komunikacija med arhitekti in mojstri.

Postavitev totemov v Arsenalu se odziva na prostor, obenem pa med njimi vzpostavlja medsebojne interakcije. Z utelešanjem prenosa mojstrskega znanja iz abstraktnega in nevidnega v konkretno in otipljivo izpostavljajo posamezne veščine ter odpirajo prostor za njihovo refleksijo v širšem arhitekturnem diskurzu. Vsak totem izhaja iz značilnosti konkretnih mojstrov, vendar postavljeni v paviljon niso le reprezentacija določenih oseb, ampak so spomeniki mojstrstvu, ki presegajo posameznika ter so prepuščeni novim zgodbam, interpretacijam in asociacijam.

Razstavljena aksonometrija

Proces

Totem 1

Totem 2

Totem 3

Totem 4

To spletno mesto uporablja piškotke.

Več informacij