)
Beneški paviljon – Mojstri gradijo
Slovenski paviljon na Beneškem bienalu
2025
Stanje
Zgrajeno
Lokacija
Benetke, Italija
Površina
113 m²
Program
Raziskava in razstava
Oblikovanje
Ognen Arsov
Ana Kosi
Žiga Rošer
Blaž Šenica
Valentina Tina Božak
Teodora Petruševič
Jakob Marčič
Urša Koželj
Nik Štrubelj
Komisarka
Maja Vardjan
Strokovna svetovalca
Boštjan Vuga
Jeff Bickert
Grafično oblikovanje
Studio Nejc Prah
Video
Rok Kajzer Nagode
Fotografija
Klemen Ilovar
Producent
Muzej za arhitekturo in oblikovanje (MAO)
Strateški partner
Tosidos
Projekt slovenskega paviljona obravnava vprašanje razvoja tehnologije gradnje, ki danes vključuje robotizacijo, prefabrikacijo, umetno inteligenco, 3D-tiskanje in druge tehnologije, ter pri tem izpostavlja nepričakovan paradoks. Kljub t. i. tehnološkemu napredku sta kakovost in razvoj grajenega okolja še vedno v veliki meri odvisna od tihega znanja mojstrov na gradbišču. Vrsta njihovih veščin, ki bistveno prispevajo k prevodu načrta v kakovostno arhitekturo, je nujna za materializacijo objektov. Avtorji paviljona smo skozi proces gradnje skupine tridimenzionalnih totemov raziskovali razmerje arhitekt – mojster – arhitektura.
Slovenski paviljon v Arsenalu sestavljajo štirje totemi, ki ponazarjajo družino mojstrov z gradbišča, ter velikoformatni dokumentarni video o procesu njihove gradnje. Totem je duhovno bitje, predmet oziroma simbol, ki služi kot emblem določene skupine ljudi, plemena ali klana. Naši totemi so skonstruirani in izvedeni kot fizični manifest mojstrskega znanja in veščin.
Gradnja totemov je bila ključni del projekta slovenskega paviljona, ki skozi eksperimentalni proces raziskuje razmerje arhitekt – mojster – arhitektura. Totemi so bili zasnovani v skladu s standardnimi metodami in orodji arhitekturnega načrtovanja. Oblikovanje njihovih posameznih elementov je izhajalo iz tehnik izdelovanja in gradnje, kakršne najdemo na sodobnem gradbišču. Izvedeni so bili na podlagi načrtov, popisa in tehničnega poročila; njihovo izdelavo je spremljala redna komunikacija med arhitekti in mojstri.
Postavitev totemov v Arsenalu se odziva na prostor, obenem pa med njimi vzpostavlja medsebojne interakcije. Z utelešanjem prenosa mojstrskega znanja iz abstraktnega in nevidnega v konkretno in otipljivo izpostavljajo posamezne veščine ter odpirajo prostor za njihovo refleksijo v širšem arhitekturnem diskurzu. Vsak totem izhaja iz značilnosti konkretnih mojstrov, vendar postavljeni v paviljon niso le reprezentacija določenih oseb, ampak so spomeniki mojstrstvu, ki presegajo posameznika ter so prepuščeni novim zgodbam, interpretacijam in asociacijam.
)
Razstavljena aksonometrija
)
Proces
)
)
)
)
)
)
)
)
)
)
)
)
)
)
)
)
)
)
)
)
)
Totem 1
)
Totem 2
)
Totem 3
)
Totem 4
)
Več o tej temi
)